27. februar 2014

Åååh Mr. Darcy!

Et af de lidt sjældne smil fra Mr. Darcy (så sødt!) 

Har lige set filmen "Pride and Prejudice" (igen igen igen), og har endnu en gang formået påny at forelske mig i historien, og ikke mindst den akavede og i starten tilsyneladende arrogante og stolte, men utroligt charmerende Mr. Darcy!
"Pride and prejudice" (2005 versionen) er en film baseret på Jane Austens roman af samme navn fra 1813. Historien foregår i England i 1800-tallet, og handler om en middelklasse familie, som består af Mr. og Mrs. Bennet og deres fem unge døtre. Mrs. Bennets højeste ønske i livet er at få sine døtre giftet bort med rige og højtstående mænd, så de kan leve et værdigt liv. Da den andenældste datter Elizabeth Bennet (hovedpersonen) og Mr. Darcy første gang mødes hader de øjeblikkeligt hinanden på grund af flere misforståelser og fordomme, men deres følelser for hinanden ændres dog efter nogle sandheder bliver afsløret. Jeg ELSKER den her film fordi den så romantisk uden at være cheesy, og så ufatteligt smuk og på samme tid utrolig troværdig. Hvis ikke man allerede har set "Pride and Prejudice" vil jeg klart anbefale at man gør det, jeg kan i hvert fald ikke få nok! Når jeg engang får tid (det bliverhøjst sandsyneligt først efter min studentereksamen), vil jeg da også helt klart læse bogen!

 Mr. Darcy og Elizabeth under en ret intens dans til Mr. Bingleys bal.  

Mr. Darcy da han første gang erklærer sin kærlighed til Elizabeth. 

2 kommentarer:

  1. Måden du har skrevet om filmen, giver mig virkelig lyst til at se filmen! Så jeg vil lige skrive det bag øret at få den set en dag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Fornuftigt! Den er sgu en klassiker ;-)

      Slet